torsdag 29. august 2013

Design av stol.

     Design av stol

Oppgave: Lage en stol som representerer deg.

Du kunne velge mellom forskjellige maler for stolen, en var litt tynnere enn den andre. Jeg designet to stoler, hor begge var av den tykke malen. Jeg bestemte meg får å bruke temaet "bok" for den første stolen siden jeg liker å lese og mener det beskriver noe om meg. Den andre bestemte jeg meg får å desgne rundt ideen om en PC, siden jeg bruker PC'en min en del på fritiden. Den første ideen var basert rundt en Computerskjerm men jeg gikk senere over til å bygge ideen rundt innsiden av en PC. 

Får den første stolen brukte jeg kun brun papp får å gjøre den kraftigere. På den andre stolen som skulle se ut som et kretskort eller noe annet man kan finne på innsiden på en PC, brukte jeg litt mere forskjellige matrialer. På den brukte jeg grønn papp for grunnfargen og brukte forskjellige grønnfarger på den får å lage rektangler, linjer og sirkler som skulle forestiller forskjellige kretser i "kortet". Deretter brukte jeg gamle ledninger til å trekke gjennom selve stolen. Jeg tok utgangspunkt i hvor sirklene og rektanglene var.

Jeg vil si at det eneste probleme jeg møtte på var rett og slett å holde stolen sammen med lim. Etter å lime sammen beina på stolen for femte gang bestemte jeg meg får å prøve å løse problemet på en annen måte. Isreden for å lime de sammen med bare lim, lagde jeg små biter med papp som jeg la mellom stolbenene jeg måtte lime sammen og det hadde ett mye bedre resultat.

Framgangmåte med bilder kommer senere.


                                                                         Markus M.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar